Anathema's Lair
1 ή 2 πράγματα που μου κάνουν εντύπωση
Λίγα λόγια για εμένα
Μυημένος, όπως οι περισσότεροι, την περίοδο του αείμνηστου '99 στο ΧΑΑ. Δεν είμαι γκουρού, δεν είμαι επαγγελματίας, δεν είμαι αναλυτής. Είμαι όμως ξεροκέφαλος!
Σύνδεσμοι


Ilha das Flores
1346 αναγνώστες
Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου 2009
18:38

Υπάρχει ο μικρόκοσμός μας και υπάρχει και ο κόσμος.

Υπάρχουν τα προβλήματα μας και υπάρχουν και προβλήματα.

Καμιά φορά ξεχνάμε τα δικά μας και πονάμε ή νιώθουμε τύψεις για αυτά των άλλων.

Αλλά υπάρχει ο μικρόκοσμός μας και γυρνάμε σε αυτόν πάντα - είναι ασφαλής.

Και ξεχνάμε ότι υπάρχει κόσμος και ότι είμαστε, απλά, μία κουκκίδα σε αυτόν.

Ένα στιγμιαίο βλεφάρισμα του χωροχρόνου και τίποτα άλλο.

Κι επιστρέφουμε στον μικρόκοσμό μας.

Κι ο κόσμος είναι μακρυά μας.

Κι όσο πιο μακρυά τον κρατάμε τόσο τα προβλήματα των άλλων είναι μακρύτερα σε απόσταση και μικρότερα στις συνειδήσεις μας .

Είναι στατιστικές και αριθμοί. Είναι νούμερα που καθορίζουν άλλα νούμερα.


Σήμερα, είδα αυτό το σύντομο φιλμάκι τυχαία. Δυστυχώς δεν το βρήκα υποτιτλισμένο ώστε να το βάλω απ' ευθείας εδώ μέσω κάποιας υπηρεσίας. Μπορείτε να το δείτε με ελληνικούς υπότιτλους με ένα κλικ εδώ ακριβώς.

Ενδεχομένως να νιώσετε λίγο άσχημα. Κι εγώ έτσι ένιωσα. Μετά με απορρόφησε ο μικρόκοσμός μου ξανά.

Σχόλια

03/09 19:49  Goldmine
Παρακολούθησα με υπομονή το βίντεο
του 1989 - προσφερόταν για εμβάθυνση
στο ανρώπινο δράμα - και στοχάστηκα
πως είκοσι χρόνια μετά δεν έχουν
αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο...
Ο κόσμος πάσχει, αδιόρθωτα, για
ελευθερία, ψωμί και παιδεία.
Κι ύστερα...ξαναμπήκα στο καβούκι μου.
"Yours" το πρώτο πεντάστερο για την ανθρώπινη ανάρτηση!
03/09 20:41  anathema_g13
Goldmine,
Συνήθως τέτοια σύντομα βίντεο τα προσπερνάω. Δεν κάθομαι να τα δω. Το συγκεκριμένο με κόλλησε από τα πρώτα δευτερόλεπτα. Αυτό που θέλει να πει το λέει με τρόπο έξυπνο, κατανοητό, ειρωνικό χωρίς γραφικότητες και ψεύτικη οδύνη. Και δεν ευσταθούν αντεπιχειρήματα σε όσα αναφέρει. Είναι και αυτή η τραγική διαπίστωση περί της άπιαστης έννοιας της ελευθερίας στο τέλος...
Νιώθεις άσχημα όταν σκέφτεσαι τι βλέπεις. Μα επιστρέφουμε στην σαπουνόφουσκά μας γρήγορα. Είναι δειλία ή άμυνα; Και η τύφλωσή μας είναι εκούσια ή υποχρεωτική;
03/09 23:23  ...................
Goldmine - anathema

Τα ειπατε ολα.

Αν ειναι αυτη ελευθερια...

Ας γυρισω στο... ΚΑΒΟΥΚΙ μου.
03/09 23:51  anathema_g13
Annita, μερικές σκέψεις για την ελευθερία:

"Αλήθεια όμως, πως ορίζεται η ελευθερία; Δηλαδή πότε είμαι πραγματικά ελεύθερος; Το σκεφτόμουν αυτό και κατέληξα στο συμπέρασμα πως η ελευθερία είναι σαν την ευτυχία - είναι συναίσθημα, αίσθηση ίσως. Δεν μπορείς να τη νιώθεις συνεχώς αλλά, όπως και με την ευτυχία, τη βιώνεις για κάποιες φευγαλέες στιγμές που σε κάνουν να αισθάνεσαι ελεύθερος (ή ευτυχισμένος αντίστοιχα). Ως έννοια, η ελευθερία είναι άπιαστη. Το να είμαι ελεύθερος σημαίνει ότι δεν είμαι υπόδουλος. Όλοι όμως δεν είμαστε υπόδουλοι απέναντι σε κάτι; Είμαστε υπόδουλοι απέναντι στα θέλω μας, απέναντι στα θέλω των άλλων που μας επιβάλλονται, απέναντι στο χρήμα που κυνηγάμε, απέναντι στην εικόνα μας που θέλουμε να παραμένει ατσαλάκωτη. Κάπως έτσι, φτάνω στο συμπέρασμα πως πραγματικά ελεύθερος είναι εκείνος που κάθε στιγμή μπορεί να κάνει αυτό που του επιτάσσει ο εαυτός του. Αν όμως το κάνει αυτό θα έρθει αντιμέτωπος με την κοινωνία, με νόμους, με την ηθική τάξη. Οπότε θα υποδουλωθεί εκ των πραγμάτων.

Ο άνθρωπος άλλωστε δεν είναι φτιαγμένος για να είναι άτακτος, ή καλύτερα, ο πολιτισμός στέρησε από τον άνθρωπο το δικαίωμα στην αταξία. Ο πολιτισμός έφτιαξε και φτιάχνει δομές, βάζει πλαίσια, ορίζει το αποδεκτό και το μη αποδεκτό. Ο ίδιος μας ο εγκέφαλος λειτουργεί με δομές, το σώμα μας λειτουργεί με σύστημα - λογικό δεν είναι να έχουμε την τάση να είναι και ο εξωτερικός μας κόσμος έτσι; Όμως η δόμηση και η συστηματοποίηση του έξω έρχεται σε αντίθεση με την έννοια της ελευθερίας, της ελεύθερης βούλησης. Αντίφαση. Κανείς δεν είναι ελεύθερος. Όπως τα όρνια πάνε στα πτώματα έτσι και ο άνθρωπος ψάχνει καθοδηγητές: οι θρησκείες, οι φιλόσοφοι, οι άρχοντες, οι διάσημοι. Ο άνθρωπος διαλέγει να ακολουθεί πρότυπα, μόνος του υποτάσσει την ελευθερία του. Και δίπλα κάθεται ο πολιτισμός και χειροκροτεί."
04/09 12:48  Αξιόκριτος
Καλημέρα ,
Εκπληκτικό βίντεο που λέει πολλά αρκεί να έχουμε δεκτικότητα ακοής...
Ο άνθρωπος διαλέγει να ακολουθεί πρότυπα, μόνος του υποτάσσει την ελευθερία του. Ελευθερία με άλλα λόγια είναι το δικαίωμα η ικανότητα να επιλέγεις τη σκλαβιά σου ( τις δουλείες σου)Να είσαι καλά και για τα μουσικά κομμάτια που επιλέγεις.
04/09 14:26  anathema_g13
Καλημέρα Αξιόκριτε,
δεν είναι φοβερό ότι χρειαζόμαστε ολόκληρη φράση για να περιγράψουμε την ελευθερία;
Στο βίντεο, βέβαια, οι άνθρωποι δεν είχαν ούτε δικαίωμα ούτε ικανότητα επιλογής αλλά, θεωρητικά, δεν είναι σκλάβοι. Γι' αυτό και την εντάσσω σε συστημικές δομές όπως διαμορφώνονται διαχρονικά μέσω του πολιτισμού ο οποίος όμως είναι κι αυτός ανθρώπινη επινόηση...
Ίσως η ελευθερία να μοιάζει κάπως έτσι:

http://3.bp.blogspot.com/_52hIIZBMqP8/RpNH9Hqdb3I/AAAAAAAAAKI/2ZpHmJhDGwA/s1600-h/dive1.jpg
04/09 14:44  ...................
anathema

Eλευθερια, μεγαλη λεξη...

Συμφωνω με τον Αξιοκριτο.

Καλησπερα!

04/09 14:59  anathema_g13
Καλησπέρα Annita,
Είμαστε ελεύθεροι να συζητάμε για την ελευθερία αλλά παράλληλα δέσμιοι της κατάκτησης μας. Για ότι αποφασίζουμε κάτι απορρίπτουμε - πάντα έχει τίμημα η ελευθερία γι' αυτό και είναι ακριβή!

04/09 15:22  Αξιόκριτος
Ισως ο μεγάλος μας Καζαντζάκης με το ( Δεν πιστεύω τίποτα δεν ελπίζω τίποτα είμαι λέφτερος ) προσδιόρισε με ιδιαίτερη ευστοχία την ελευθερία.
04/09 15:28  anathema_g13
Συμφωνώ.
Κι αυτά που πιστεύουμε δεν αποδεικνύονται, και αυτά στα οποία ελπίζουμε δεν γίνονται αν αφεθούμε μόνο στην ελπίδα. Ελπίδα - την αφόριζε ο Νίτσε ως πηγή κακών. Αν την ξεχάσουμε και μπορούμε να ζούμε δίχως αυτήν αναλαμβάνουμε την ευθύνη της υπευθυνότητας και της υπαιτιότητάς μας για όλα. Στο βωμό της ελευθερίας πολλά θυσιάζονται κι ένα από αυτά είναι οι ιδέες που μας εντυπώνονται πριν καν αναπτύξουμε κριτική σκέψη.
04/09 15:32  ...................
ειναι πανεμορφο!

και... ελευθερο!
04/09 15:37  ...................
04/09 15:39  anathema_g13
Στις σκέψεις που σου έγραψα για την ελευθερία σε προηγούμενο σχόλιο προσθέτω κι αυτές:

"Τι μας κατευθύνει περισσότερο να δημιουργούμε; Η αγάπη μας για τη ζωή και η επιθυμία για την αναβάθμιση της ποιότητάς της ή ο φόβος μας για το θάνατο; Ερχόμαστε στον κόσμο και ξέρουμε ότι το μόνο δεδομένο που έχουμε είναι ότι κάποια στιγμή θα πεθάνουμε, σίγουρο αυτό. Η ιδέα, η αντίληψη του θανάτου είναι η μοναδική ιδέα που προσπαθούμε εντατικά να θάβουμε. Από την παιδική κιόλας ηλικία το άτομο εκπαιδεύεται να μη σκέφτεται ότι θα πεθάνει. Ο θάνατος περνά στο υποσυνείδητο και εκεί τον κρατάμε όσο νιώθουμε γεροί και υγιείς. Και έτσι ζούμε προσποιούμενοι ότι αγαπάμε τη ζωή. Η άρνησή μας να πιστέψουμε πως όλα θα τελειώσουν για μας είναι που μας κάνει να προσπαθούμε, να φτιάχνουμε, να εξελισσόμαστε. Φυσική άμυνα, ένστικτό ψυχικής αυτοσυντήρησης καθώς αν αφεθούμε στην ενόρμηση που έχουμε για το θάνατο θα μαραζώσουμε και δε θα κάνουμε τίποτα. Κι έτσι παίρνουμε τις αποφάσεις που επηρεάζουν την ύπαρξη μας και προσδιορίζουν την πορεία μας.

Η αγγλική λέξη για το "αποφασίζω" προέρχεται από τη λατινική ρίζα για το σκοτώνω. Το decide σχετίζεται ετυμολογικά με τα homicide, suicide, deicide. Decide σημαίνει ότι κάτι σκοτώνουμε παίρνοντας μια απόφαση. Υπό αυτή την έννοια θυμίζει αυτό που στην οικονομική θεωρία ονομάζεται κόστος ευκαιρίας. Όταν αποφασίζουμε για το πώς θα διαθέσουμε τα λεφτά μας ή τον ελεύθερο χρόνο μας αυτόματα συναποφασίζουμε και για το πώς δε θα τον διαθέσουμε. Όταν αποφάσιζα να κάτσω να γράψω αυτό το post, παράλληλα αποφάσιζα να μη δω μια ταινία στην τηλεόραση ή να μην πάω μια βόλτα, ας πούμε. Ο εμπνευστής της αγγλικής γλώσσας δηλαδή φρόντισε να συμπεριλάβει την έννοια του θανάτου σε κάθε μας επιλογή. Δεχόμενοι ότι έχουμε την επιλογή σχετικά με το τι θα κάνουμε με τη ζωή μας, δεχόμενοι δηλαδή ότι είμαστε ελεύθεροι να πράττουμε τότε προκύπτει ότι ως απάντηση απέναντι στο φόβο του θανάτου υψώνουμε το λάβαρο της ελευθερίας."

Το κομμάτι αυτό ήταν οι παράγραφοι που προηγούντ
04/09 15:39  anathema_g13
Το κομμάτι αυτό ήταν οι παράγραφοι που προηγούνταν στις δύο που έβαλα παραπάνω. Με έχει παιδέψει πολύ η έννοια της ελευθερίας! :)
04/09 15:45  anathema_g13
Annita,
τώρα είδα το youtube. Ομολογώ δεν τα γνώριζα όσα λέει για τον αετό. Παίρνει κι αυτός μια απόφαση. Και διαλέγει επώδυνα να συνεχίσει να ζει όπως ξέρει κι όχι καθηλωμένος. Η ελευθερία του είναι ένστικτο!
04/09 15:53  ...................
04/09 15:55  ...................
Αλλο ηθελα να στειλω...
04/09 15:57  anathema_g13
Η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης! :)
04/09 17:06  ...................
04/09 17:12  anathema_g13
Χαχα, καταπληκτικό!
Αναρωτιέμαι αν στη συνέχεια πήγε να βρει τα κλειδιά για να απελευθερώσει και τους φίλους του. :)
Ένστικτο!

Καλό απόγευμα φίλοι, ευχαριστώ για την κουβέντα!
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
5 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Ιστολόγιο για να περνάει η ώρα.
Θέματα όχι μόνο οικονομικά, χρηματιστηριακά κτλ.
Πλακίτσα θα κάνουμε (όποιος θέλει δηλαδή)
...και μεταξύ σοβαρού και αστείου θα γίνουμε εκατομμυριούχοι!
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις